onsdag 3 mars 2010

Karantän

Som ett brev på posten kom nu då världens flunsa lagom till jag skulle börja jobba. Klev glad i hågen upp 05.30 igår morse och trodde jag skulle få åka och jobba på riktigt för första gången på länge. Men tji fick jag, för jag kände mig inte helt hundra där i arla morgonstund och såklart blev jag magsjuk. Idag känner jag mig såklart mycket bättre men då får man ju inte jobba förrän det gått 48 timmar sen senaste symptom, så här sitter jag nu och laddar inför att få jobba i morrn..

Barnen testar oss till max då dom åkt på den värsta sjukan någonsin, dom spyr och hostar och har feber. Influensa tror jag visst att det heter, men fy så slitsamt när det inte är någonting som passar. Inte någonting alls och tårarna sprutar som bara den...huga.

Vi får hoppas, för pappans skull, att det snart går över för i morrn drar jag till jobbet...

3 kommentarer:

Pauline sa...

Usch, jag tycker det är jobbigt här med en. Lider med er som har 2 sjuka barn =/ Hoppas dom blir friska snart!

Anonym sa...

Men hua, nu måste väl i alla fall småfolket få ta o bli friska! :( Så typiskt att det ska komma när wilson kom upp o skulle busa med faster! Men det kommer ju fler gånger! Krya på er! Kram

Råsa sa...

Flunsan hamnade i Fåker också tror jag bestämt :) Nå, det var fina baciller jag fick med mig isåfall. Det står jag ut med, fast det är såklart typiskt att jag nu får gå och handla själv när jag egentligen inte orkar. (önskar hett och innerligt att såndär zyx kunde beamas till köksbordet från apoteket) Hoppas pruppungarna blir friska snart! Kram i kubik och lycka till på jobbet.