måndag 8 mars 2010

Ojojoj

Att det fanns så många funderingar i ett huvud hade jag aldrig kunnat tro. Att en hjärna kan gå på högvarv mer eller mindre dygnet runt.
Det är min hjärna som är på tal, en hjärna jag mer än en gång önskat jag klarat mig utan. En hjärna vill jag ju såklart ha, och den är rätt bra många gånger. Men jag hade gärna sett att jag hade en mer grubbelfri sådan, en lättsammare variant. Just nu är det inte så många negativa tankar, som så många gånger förr, men ändå. Den går i en rasande fart, den tänker och snurrar och funderar. Jag önskar jag kunde koppla bort den en stund.

Apropå något helt annat, önskar jag att jag vore författare, att jag kunde skriva sådär bra som många andra, att jag kunde vända och vrida på meningar så dom låter på det sätt jag vill läsa dom. En klok människa sa till mig att det bara är att träna upp det, att bara skriva, skriva, skriva. Jag önskar det bara kunde komma till mig, att jag bara en dag vaknade upp och hade tusentals bokidéer och historier på lut, som bara bönade och bad om att få komma på pränt. Jag vill bli en kvinnlig motsvarighet till Björn Ranelid, det är det bästa jag kan tänka mig.

1 kommentar:

Mamsen sa...

Börja med att sätta alla tankar som far runt i huvet på ett papper, kan vara starten till en bok, det är jag helt övertygad om. Såg Ranelid i går på TV han är kung.
Lycka till
Kramis