tisdag 30 mars 2010

Ska man kolla upp det?

Har märkt nu på senaste tiden (sen jag började jobba) att min kropp är galet sliten, kanske något jag borde kolla upp? Hade ju ischias under båda graviditeterna och då sa min barnmorska att jag skulle känna efter så att inte benen domnade för då kunde besvären bestå. Jag tyckte inte dom gjorde det då, så jag tänkte inte mer på det. Men nu såhär i efterhand så kanske det ändå var så, jag känner av det fortfarande till och från. Jag tänker att det kanske går över med tiden, när jag har tränat upp betydelsefulla muskler, så det håller jag fast vid. Det är ju inte så att jag blir totalt orörlig, men det känns på i kroppen.
Jag är ju inte den som pallrar mig iväg till läkaren stup i kvarten för allehanda problem så jag står nog över den här gången med. Det ger väl med sig?!

Annars rullar det på som vanligt här hemma. Barnen är snälla med pappan och varann, helt andra ungar, vilket känns orättvist till viss del. Inte så att jag är missunsam mot Nisse eller så, men det är ju trist att han inte får känna på hur jag har haft det när jag varit hemma.
Han pysslar lite mer här hemma och fixar och grejar vilket känns grymt skönt, för att göra både det och jobba blir nog lite väl tufft. Nu återstår bara att få honom att förstå att man måste laga mat också...

Inga kommentarer: