tisdag 8 december 2009

uuäärk

Varför har jag ingen energi? Ingen alls? Just nu är jag i och för sig förkyld, men det verkar kvitta. Jag är trött och slut och vill egentligen ingenting.
Kanske är det så att min energi går åt till att tänka på barn och hem HEEEELA TIDEN?!
Jag kanske inte gör så mycket, förutom att leka med barn, mata barn och laga all mat och tvätta all tvätt. Men jag dammsuger väldigt sällan och städar inte så där galet mycket heller. Men jag tänker på det konstant, att det ser förjävligt ut här hemma. Det är ändå tur att barnen finns så man har något glädjeämne i alla fall. Även om Atle är så trotsig ibland så jag vill slita mitt hår...

Just nu avundas jag dom somhar det fint och städat hemma, som har 17 barn, men ändå hinner med hemmet och sig själva. Hur gör ni?

2 kommentarer:

Marika sa...

Jag har ju också "bara" 2 barn hemma - men efter tusen timmar av tjat, gnat, sura miner, illamående och allmän olust så tog jag beslutet att det var värt "en tusing" i månaden att få må bra! Jag har helt enkelt en "städkärring" som kommer och knackar på var 14:e dag! Det tog emot innan jag bestämde mig - men jag såg helt enkelt ingen annan utväg! Jag hade redan sänkt mina krav till ett absolut minimum! Jag ångrar det verkligen INTE!

Råsa sa...

Ska jabg komma och hjälpa dig, raring?