måndag 18 januari 2010

Bitterfitta

Risken är stor att jag kommer sluta som en sådan. I alla fall känns det så just idag. Vissa dagar har man stor lust att bara tacka för sig, lämna helvetet som det ser ut, lämna resten som befinner sig i det och bara dra ut och iväg för sig själv. Irritationen den här gången beror nog i stort på att det är fel tid på månaden, men det ser inte jag ändå som någon ursäkt. Jag tänker sannerligen inte be om ursäkt för att jag är sur och less, det är inte mitt problem hur som.

Jag sitter snällt på ändan och väntar, väntar på att någon annan ska fatta beslut, ta initiativ. Ja, jag väntar och väntar.

Det finns många små irritationsmoment i vardagen lite när man vill. Det finns säkert många som tycker jag redan är bitter eller sur, och det bjuder jag på.

En ärlig fråga till nära och/eller kära, hur gör man för att inte tappa orken/lusten/viljan?
När man bara vill skrika huvudet av någon...hur gör man då för att bli lite gladare?

Deppigt kanske det låter, men även det bjuder jag på idag

7 kommentarer:

Linnéa sa...

Vet inte om jag har nåt svar egentligen...men på nåt vis, hur jäkla förbannad eller less eller bitter eller sur jag känner mig så brukar det liksom rinna av mig såsmåningom... fast ibland kanske det krävs att man skriker huvudet av varann för att kunna gå vidare. Det där med att sitta och vänta har jag också testat men det verkar inte leda någonstans... man blir bara mer förbannad när det fortfarande inte händer nåt!

Anonym sa...

Vi tar det på lördag morron, kväll och söndag fm

Anonym sa...

Som du säkert förstår så är det Mamsen som lämnade förra kommentaren

Moster sa...

Jonte läste mitt inlägg den dagen då jag var arg och less på honom. Han argumenterade emot och det hela ledde till ett långt gräl om vem som gör mest i hemmet och en tävling om vem som var snäppet bättre på allt (ok, lite överdrivet men vi hade en jävligt het diskution)! Men när vi hade gapat klart kom iaf Jonte på en lösnnig på hur han skulle få sin sambo nöjd och glad:) Så har tyckte att vi skulle utse en städ-dag och det blev på tisdagar. Så nu vet vi det, på tisdagar då städar vi hemma och hjälps åt. Och alla andra dagar diskar han, jag tvättar när det behövs och den som kommer hem först börjar med middagen. Ganska rättvist tycker jag. Så ibland kan det faktiskt hjälpa att skälla lite på dom!

...Tizztla... sa...

Men skrik huvudet av någon då... denna någon tycks ändå komma tillbaks. Eller inte gå. Jag vet att det inte är rätt sätt men det är helt klart ett sätt. Då känns det lite bättre för stunden. Sen börjar du plocka enbart efter dig själv, i bästa fall. Ta bara din tallrik, din tvätt osv... inte någons och inte barnens. Och NEJ du är inte sur och tvär för att det är den tiden på månaden du lär va det för att det är samma sak varje månad?! eller varför inte varje dag?! Dela upp arbetet mellan er och gör inte "någons" del utan din del. Och om det innebär att du får skruva med bilen och byta däck så lovar jag dig att du och jag fixar det min vän! Vi fixar ju allt! =)

Killen du delar möbler med. sa...

???

...Tizztla... sa...

En liten undran? "killen du delar möbler med" ??? HUR kan det komma sig att du refererar till dig själv som just det och inte som "killen du som är pappa till dina barn"... För jag hoppas att du är samma person...