onsdag 13 januari 2010

Orka

Jag tycker om när jag har det fint här hemma, när det är rent och det inte är en massa saker överallt. Det är inte alltid det blir som jag tycker, inte alltid det ser ut som jag vill. Jag skulle säkert kunna städa och feja som en galning om jag ville, men just nu prioriterar jag lite annat och plockar istället när andan faller på. Det är ganska passande när det infaller i samband med att Atle är på dagis, då skulle jag till och med kunna dammsuga utan att någon gråter ögonen ur sig.
Men jag ska erkänna att jag hellre sitter med famnen full med barn och myser i soffan än att mitt hem är skinande rent varje dag.
Men en sak som kanske skulle bota unge herrns dammsugarefobi är nog att vi dammsög mycket oftare, då skulle han nog vänja sig. Jag drar mig dock för det, just eftersom det blir sånt jäkla liv varje gång.

Just nu är jag inge perfekt städhjälp eller husfru, och jag tänker då rakt inte städa bara för att gubben vill ha det fint. Då får han baske mig städa själv, som det verkar har han rätt hög toleransnivå så det bekommer nog inte honom att det är saker överallt.

Något jag gärna vill ha är tips på bra och snygg förvaring. För jag har en massa prylar men ingenstans att göra av dem....

Inga kommentarer: