onsdag 20 januari 2010

Tänk om

...om min huvudkudde kunde läsa tankar
...om min huvudkudde kunde prata

Den får nog höra både det ena och andra,, den bär alla mina tankar på kvällen och natten. Tankar som ställer till det för sömnen, tankar som inte låter mig sova.
Den som ha lätt att somna på kvällen är endera helt utmattad fysiskt, har förmågan att inte grubbla alls, eller har helt enkelt inte något att grubbla på.
Så ni som somnar direkt, helt ovaggade på kvällen/natten kan fundera på varför. Och varför den som ligger sömnlös bredvid inte gör det. Vem tänker och grubblar? Vem ororar sig för allt? Vem försöker i huvudet fixa så att allt blir rätt?

OM jag ändå ibland kunde koppla ifrån mina tankar och vara lite mer karl så skulle det nog gå att sova också....

5 kommentarer:

Emma sa...

Det där känner jag igen...

Pauline sa...

samma här! Vissa kvällar är värre än andra...
Jag önskar jag var mer som en karl!

...Tizztla... sa...

Jag vill inte vara mer som en karl... fy fan för att va halvt hjärndö. Nä jag tycker nog att karln hellre ska va mer som mej! Det vore en mycket bättre lösning!

mamsen sa...

Lösningen kommer på lunchen

Moster sa...

Införskaffa en spikmatta och läs en bok funkar klockrent som sömnmedel det är mitt tips!