tisdag 12 januari 2010

Världsledande=omodern?

Ska erkänna att jag, en liten stund, tittade på Dr Phil idag. Och sanna mina ord jag höll på att svimma i soffan. Där medverkar ynkliga små män som inte är kapabla att ta hand om hus, hem och barn nu när dom blivit arbetslösa. De skämdes över att vara "hemmapappa", det var visst mannens sak att försörja hemmet och följaktligen kvinnans sak att stanna hemma och ta hand om markservicen. Men hallå, nån jävla måtta får det väl ändå vara.
Jag tycker inte alla gånger att Sverige är så himla framstående inom jämställdhet, men i detta fall verkar vi vara ljusår före det stora landet i väst.
Så länge nån har ett jobb så är väl saken biff? Så länge pengarna rullar in spelar det väl inte så stor roll vem som drar in dom?
Jag tycker verkligen dessa svaga karlar ska ta sig i skinnet och komma hit och titta hur svenska män gör. Dom skulle sätta i halsen när dom fick veta att min sambo läser saga för, och nattar barnen, och han byter 1000 blöjor utan att klaga. Han kan till och med, håll i er nu, tänka sig att vara hemma och vara pappaledig så jag får jobba lite. Han ska nog inte flytta till USA min karl, där man ska skämmas som karl om man åker till affären och köper en liter mjölk....
Nä fy...man kanske har det rätt bra ändå...

3 kommentarer:

Emma sa...

Haha, allt är relativt.

Pauline sa...

ja då förstår jag varför Lukas pappa vill till USA, han skulle passa fin fint där =/ Iaf tanken om barn...det är kvinnans göra *morra*

Anonym sa...

Hm, tror sig vara på topp, vet och kan allt men ack så bakom flötet

sa mamsen