måndag 4 januari 2010

Sammanfattning kanske?

Så ska man då kanske ta och se över det gångna året, sammanfatta och kanske hoppas att kommande/nuvarande år blir annorlunda på de sätt man önskar.
2009 var sannerligen ett år av alla möjliga bra och, rent ut sagt, förjävliga händelser.
Om jag ska försöka dra mig till minnes så kanske jag kan luska fram vad som har hänt.
Vi köpte en finfin lägenhet i slutet av 2008 och flyttade in i den i januari 2009 under en släng av magsjuka, men det gick det med.
Atle fyllde sitt första år och det var härligt med barnkalas även om det är mest för föräldrarnas skull, det blev dödskalletårta och en massa gott fika och trevligt folk såklart.
Sen var det dags att jobba en kortis innan det var dags för nästa barn.
Efter detta blev det vår och jag jobbade till och från, sommaren började närma sig och så även datum för nedkomst. Datumet kom och gick, men ingen bebbe. Skulle såklart gå över denna gången med, men tack och lov blev det bara fyra dagar övertid. Snabbt gick det när hon väl kikade ut och en flicka såklart, vilket jag egentligen visste.
Sommaren kom och gick, tiden går fort med två små, och det var plötsligt dags för Atle att börja på dagis. Spännande tyckte mamman, sonen glatt ovetande om vad som komma skulle. Men det funkar fint!
Lärde känna ett helt gäng nya människor genom dagis och har lyckats få en promenadkompis på köpet...
Sen hände saker som ingen vill ska hända, sånt som inte ska få hända. En vän förlorade sitt barn och det går inte en dag utan att jag tänker på henne och hennes familj. All styrka till er..

Och plötsligt blev det jul och nyår, och här är vi nu. Ett nytt år, med nya (påstådda) möjligheter. Vi får väl se vad som lurar bakom knuten...

Inga kommentarer: