fredag 13 november 2009

Håll i er

Nu ska jag skryta om barnen...nä inte riktigt så, men jag måste bara få ur mig hur rolig jag tycker sonen är. Han har blivit rätt mån om sin lillasyster, eller ja. Men han vill nog helt enkelt att hon ska vara där han vill. Ligger hon i babygymet då ska hon sitta i babysittern och sitter hon i den så ska hon ligga i babygymet. Han går helt sonika fram till henne och säger "Kom" och försöker självmant frakta henne till närmsta lämpliga ställe. Sen ställer han sig och pekar på nästa ställe och säger "Atii", vilket betyder lillasyster, då ska hon byta häng-ställe. Rolig är han, han brukar även lappa på henne när hon skriker för mycket....hon stör väl kanske antar jag. Då är det bara att avstyra sen får hon en puss och det mesta går finemang...

Det är kul att ha barn...nästan jämt i alla fall...

1 kommentar:

Pauline sa...

haha* helt underbart!!! Atle är så söt!Klart lillsyrran ska vara med å leka =)