tisdag 3 november 2009

Hjärnspinn

Ibland går min hjärna i spinn, den funderar, tänker och grubblar, främst grubblar. Jag undrar var jag fått det ifrån, vem annan i min familj/släkt är drabbad av detta? Det är inte alltid så kul ska jag säga, även om jag tycker om att fundera på saker ibland. Roliga saker, spännande saker. Men allt som oftast hamnar den bara i något självdestruktivt grubbleri som får mig att bara vilja lämna kroppen och glömma allt. Lobotomi känns vid dessa tillfällen som det enda rätta. Jag blir trött på mig själv, och trött på tankarna för vid dessa tillfällen åstadkommer de inte något riktigt vettigt och viktigt, de bara snurrar runt.

Nu kretsar dom för det mesta kring barnen och hemmet (mitt liv), men den senaste veckan har dom varit upptagna av annat också. En annan familj. Jag gråter med er...

Kanske skulle en lösning vara någon sorts filindelning i "hår"disken? Ett arkivskåp kanske?
Äh, nu är det sent och inget vettigt kommer ur skallen...

1 kommentar:

Linnéa sa...

Hahaha...ja en "hår"disksformatering vore kanske inte helt fel känner jag...man måste komma på nåt sätt att få rensa tankarna lite då och då..dom har liksom en tendens att bara gå runt runt annars..