fredag 27 november 2009

Ibland är man lite mindre smart...

Vi har kommit på att det är bra om Atle kunde få sig en tripp trapp stol, eller något liknande. Något han kan klättra både upp i och ner från alldeles själv, det blir så mycket enklare då. Det har vi kommit på nu, när ungen är nästan två. Bättre sent än aldrig. Vi hade ju lika gärna kunnat köpa en sån på en gång, som första matstol, men icke. Dom är inte gratis, absolut inte, men dom är snygga och väldigt bra, sen kan väl lillasyster ta över den sen när Atle är för stor för den. Sen är det ju inte sagt att de här är de enda barnen vi vill ha, det kanske kommer någon till nån gång som vill sitta och äta i den, och då behöver man bara köpa till en bygel eller så...
Så nu ska vi nog dra iväg och köpa en sån, det får liksom bli en liten förskottsjulklapp till unge herrn, hoppas han kommer trivas med den...

5 kommentarer:

Pauline sa...

Jag sitter oxå i tankarna på att köpa en sån till Lukas, men pappan tycker det är onödigt (ovanligt att han aldrig tycker som jag! *fnysa*)Han har ju en som passar enligt honom. Men jag tror att Lukas skulle sitta mer "stilla" om det va mer som en "vanlig stol" och att han just kan lära sig klättra upp å sätta sig själv! Aja, jag kikar på blocket iaf, nån sprillans ny har jag absolut inte råd med =/ Så jag tycker ni gör rätt i att köpa en, bättre sent än aldrig ;)

...Tizztla... sa...

det är det bästa "köp" vi har gjort. Även om H har stått på öronen någon gång så är fallet inte lika högt från trippen som från hockus. Nu skjuter han omkring den i köket och kan på så vis vara mer delaktig i pyssel för att han tar sig upp och ner själv, mycket bra! Och bra för min höft/rygg att slippa lyfta honom...

Marika sa...

Heeej! Tänk vad mycket roligt man kan hitta på nätet - din blogg t.ex. ...och definitivt en tripp-trapp. Vi har båda varianterna - en sprillans (som Kalle fick när han fyllde ett) och en som är inhandlad på blocket för en tredjedel i pris! ...och de funkar liiiika bra båda två.

Kersa sa...

Då blir det nog att pallra sig iväg till Barnens och inhandla en...tänkte också på det du nämnde där Johanna att han kan skuva med den och stå o kika när man kockar o grejer...det får bli en sprillans för jag orkar inte sitta o leta på blocket...
Och Marika...jag vill ju läsa din blogg med, men det fick jag visst inte;)

Marika sa...

Skicka din mail på "privata meddelanden" på Facebook så fixar vi det! :)