lördag 3 oktober 2009

Åre

Idag har vi varit till Åre en sväng, på höstmarknad. Tyckte inte det va så mycket att hänga i granen så där blev vi inte särskilt långvariga, vi sa hej till momma och moffa och sen traskade vi tillbaka till stationshuset och matade barn. Men vi hittade på något i alla fall och fick komma ut på en liten tur, vilket inte är varje dag.

Under middagen var det en liten tjej som absolut inte ville sova, så vi höll på att tappa tålamodet hela högen. Men eftersom vi behövde köpa ingredienser till kvällens bullbak tog pappan md sig tussan på en tur i bilen så hon fick snarka en stund. Själv tog jag med mig Atle ut på gården och hängde lite med grannarna, alla tre barnen var lite trötta och tjuriga så det blev en kortis. Jag tror till och med Atle sa att han ville gå in, han sa något som lät som nooin och när jag frågade om han sa att han ville gå in så blev han tyst, vilket han brukar bli när man chansar på rätt ord. Sen gick han med bestämda sidsteg mot dörren.
Det var ingen direkt värme därute så jag förstår precis...

Nu bakas det i alla fall bullar. Det är ju för tusan kanelbullens dag i morrn, och det måste ju firas såklart...

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är så duktig, puss puss, sa mamsen