söndag 25 oktober 2009

Vad händer?

Inte är det då mycket i alla fall. Den här helgen har gått i lugnets tecken, bara varit en massa hemmatid. Själv har jag knappt varit utanför dörren, men just nu gör det inte så mycket.

Har funderat fram och tillbaka huruvida jag ska vaccinera mig mot svinflunsan när det blir aktuellt, tillhör ju inte direkt någon riskgrupp så det lär ju dröja innan det blir min tur. Samtidigt känns det grymt onödigt då det påstås inte vara så himla farligt. Skulle vara för barnens skull då, så inte dom får det om jag skulle bli drabbad. Men enligt vad en barnläkare på BVC sa till mig så verkar dom små barnen inte vara särskilt hårt drabbade. Det visar sig väl. Är inget jag är särskilt rädd och orolig för hur som helst...

Ett tips: se inte filmen om du inte läst boken...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vet inte om jag heller ska det! O vilka påhopp jag får för det! :) Har ALDRIG råkat ut för nån influensa förr och inte än heller. Men folk kommer ju bli SÅ tjuriga om jag inte gör det! //KImsan

Kersa sa...

Ja, eller hur!
Är faktiskt inte särskilt orolig för barnen heller då dom, som sagt, på BVC sa att det var vår åldersgrupp som var värst drabbad...
Det skulle vara för att förhindra spridning då i så fall...