fredag 16 oktober 2009

Goda nyheter

Har jag fått idag på dagis. Sonen bits inte, nyps inte och slåss inte längre. Tack för det!!! Men däremot är han mer mammig än någonsin förut vilket medför att han gråter redan innan vi kommit in genom dörren på dagis.
Han surar även lite till och från under dagen ibland, men för det mesta går det bra. Han har nog verkligen kommit på att han är ensam där, eller inte ensam, men utan mamma i alla fall. Det ska bli intressant att se om det går bättre när Nisse lämnar. Han har ju bara möjlighet att göra det var 3:e vecka, det medför brist på sovmorgon, men han får ta det. Han kan sova en stund på dagen istället.
I helgen får vi nog köra nån form av utanmamma-terapi och låta Atle vara med pappa mer än vanligt. Allt för att få honom att bli mindre mammig för nu är det helt galet. Det är väl nån sån där fas och det går säkert över, men slitsamt kan det va även om man vet det.

Jag har kommit på att jag gjort något väldigt, väldigt dumt. Jag har slängt mina kängor, båda paren. Både mina Dr Martens och mina Undergrounds, aarrrghh. Har ju sett att det är inne nu, och har såklart, eftersom de finns överallt, blivit sugen på ett par igen..hmm, det blir till att spara kosing så man kan köpa ett par...

Nu: väcka lillan

Inga kommentarer: