lördag 17 oktober 2009

Diskriminering?

Det påstås av en del att Icas nya reklam är just det, diskriminerande, men jag vet inte det jag. Även om killen i filmen, den nya praktikanten, har Downs Syndrom så har han alldeles säkert fått bestämma själv om han vill vara med eller inte.
Det är väl inte fel att funktionshindrade ska få vara med i TV eller annan media.
Jag tror att det ligger till på det viset att de som tycker det är fel vet inte själv hur dom ska hantera människor med någon form av handikapp i verkliga livet heller. Dom är inte farliga, och dom är i allra högsta grad människor dom också och ska således få synas och höras precis lika mycket som alla andra.

Så, nu har jag fått det sagt också...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Mamnsen håller med, puss

Anonym sa...

sen är det väl fortsättning följer också!

Emma sa...

Jag håller med!